SJ gör gemensam sak med axelmakternas kundhatarföretag

I Sverige dominerar tyska, danska och franska staten snart kollektivtrafiken helt och hållet (Deutsche BahnArriva – korrupt uppköpt av Deutsche Bahn – och DSB:s Danska Statsbanor samt i mindre omfattning Veolia eller Connex).

Tyska (och danska) staten har ju bestämt sig för att Sverige – förutom att SKÄNKA 145, 2 miljarder svenska skattekronor för att hålla tyska, räntemanipulerande korrupta banker och exportjättar skadeslösa för sin vårdslösa men extremlukrativa jättelångivning som blåst upp den spanska husbubblan och nu sett till att massarbetslösheten i Spanien är uppe i snart 30 % – även med Lissabonfördraget ska tvingas subventionera deras statskassa med enorma övervinster vad gäller både kollektivtrafik, billig vattenkraftsel (elområden) och skandalösa nätmonopol (EON = Preussen Elektra = tyska staten).

Dessa statliga tyska och piakjaersgaardskt danska monopolföretag har en hutlös kundhatarpolitik på sin agenda. Trafiken fungerar överhuvudtaget inte, tågen går inte i tid, biljettautomater är ur funktion, personalen behandlar resenärerna som vore de flyktingar i Nazityskland och givetvis ger de ingen service.

Det är farligare att ta stadsbussen än bilen. Betydligt fler bussresenärer skadas i stadstrafik jämfört med bilister, visar en ny studie från Lunds tekniska högskola. [. . .]

De allvarliga skadorna är svåra frakturer och skallskador. Forskarna har tittat på hur säker en resa är dörr till dörr med bil respektive stadsbuss. För att få en så korrekt statistik som möjligt har det nationella trafikskaderegistret, Strada, använts. Studien omfattar sjukhusrapporterade skador från fyra akutkliniker i Skåne. Under fyra år skadades 1 600 bussresenärer. [. . .]

Forskarnas analyser visar att bussresenärernas skador inte beror på att bussen kolliderar med andra fordon, utan på att passagerare trillar i bussen under färd, vid på- och avstigning eller på väg till eller från busshållplatsen. [. . .]

Studien är begränsad till fyra skånska akutsjukhus, men trafikforskarna tror att resultaten gäller även för övriga Sverige. Forskarna menar också att det finns ett mörkertal eftersom alla som skadas inte kommer till  sjukhusens akutmottagningar.”

Det är således inte tillåtet att köpa biljetter på deras istället permittenttrafikliknande tåg, som dundrar allt mer auktoritärt och vårdslöst genom Sverige. Den som är utan biljett pga att de inte hunnit köpa eller inte funnit ett tillgängligt köpställe behandlas som en kriminell som ska utsättas för skamstraff och extrema pålagor, vilka självklart borde vara olagliga, då företaget inte tillhandahåller någon service gentemot kunden.

Resenärer har ofta bråttom – ytterligare ett okänt eller i vart fall helt och hållet förbisett faktum för dessa pengaglupska icke-utförare  –  köerna på Pressbyrå m fl köpställen (som tvingas tillhandahålla servicen som utförarna vägrar utföra) är brödkölånga, automaterna är ofta ur funktion och underhålls inte etc.

Skattefinansierade SJ verkar nu ha satt en ära i att kopiera dessa ickeutförares militant germanska kundhatarpolitik i varje enskild detalj. De gestapokräver id-kort, de ska sluta sälja biljetter på tågen, de slänger flagrant ut passagerare både titt som tätt, ofta skapas situationer som är 30-talsliknande i sin totalt skrupelfria vårdslöshet mot människor, varför resan för resenären blir en, i mer än en bemärkelse, skakande upplevelse.

Spåren förskräcker och våldet eskalerar. En fruktansvärd företagskultur som också spridit sig till andra aktörer. Därför föredrar nog de som har möjlighet att ta bilen –  trots att köerna likt de till de tröstlösa ickebiljettkassorna även där snart är krigstillståndsliknande och bensinen tillika krigstillståndsliknande snart kostar 16 litern – något som de antiklimateriella S/M-politikerna verkar uppskatta högeligen, då det ger dem ytterligare en självbelåten anledning att bygga monstruösa ”förbifarter” för de välbeställda.

SJ ska självfallet inte ha ett enda skatteöre när man vägrar tillhandahålla service som ska finnas på ett tåg, liksom apotek som väljer att inte tillhandahålla mediciner självfallet inte ska ha tillstånd att driva apotek. Och de gangsterekonomiska utförarna från Deutschland med axelmakter, som ockuperande tvångsträngt sig in på spåren, ska självfallet inte heller få tjäna några som helst skattefinansierade pengar för samma självförvållade tillkortakammanden.

När trafikkaoset – som orsakats av tyska och danska krav på att få statsmonopol på kollektivtrafiken även i Sverige, dvs av tysk konfiskations- och anschlusspolitik – på grund av trängseln på spåren löper amok vid varje väderskiftning inträffar dessutom händelser som försätter resenärerna i livshotande situationer.

Men det bekymrar ändå inte våra politiker, som istället skrivit under på att låta främmande makt ockupera Sveriges kollektivtrafik fvb av svenska resenärers pengar till tysk och dansk statskassa. Det är ju ändå bara väljare och medborgare som åker tåg så wtf. (M)arionettregeringen själv färdas i det spritvälbeställda regeringsplanet och några andra finns väl egentligen för regeringen ingen anledning att bry sig om, på den allt lulligare färden mot allt högre fascistoida luftslottshöjder i maktens nu totalkorrupt himmelska EU-boningar:

EU-parlamentsbyggnaderna ger mig obehagliga associationer till Mussolinis förortsbygge Eur i Rom. Pampiga, höga portaler som gör att du känner dig liten och obetydlig. En maktens arkitektur.”

Att kunder dubbel-, trippel- och kvadrupeldebiteras iom dessa vidriga antiserviceförfaranden ses dessutom som legitima inkomstkällor för de således gangsterekonomiskt ledda företagen. 1900 kronor tänker nu SJ safta till med för de som ”reser utan biljett”. Ytterligare en monstruositet som får statsråden att i behagligt rus vissla obekymrat på sin rekryteringsturné med regeringsplanet för anskaffandet av Nya proleter till Rut- och Rot-samhället genom den av axelmakterna annekterade råvarukolonin Region Schweden.

(M)arionettregeringens skapelse Trafikverket, möjliggöraren för att detta fasansfulla 30-talsscenario tvångsupprepar sig – så att varje kollektivresa för resenären nu är förenad med extrema obehagskänslor inför att behöva bevittna våldet förutom med påtagliga risker för liv och lem – låter allt detta fortgå, samtidigt som tillskaparna regering eller riksdag inte heller ingriper till resenärens skydd.

Den fanatiska Neoliberalismens grundteser om att bestjäla kunden på pengar – dvs såsom bankerna kräva att kunden betalar bank-, boknings- och serviceavgifter (you name it) när h*n ändå själv tvingas göra hela jobbet på nätet eller annorstädes –  är ju så viktiga att realisera, att vi nu dagligen lever som i Kafkas romaner. Alla hotas ständigt att presumtivt anklagas för brott utan att förstå vari brottet består.

Detta är naturligtvis SKANDALÖST och måste UPPHÖRA omedelbart. När man hör SJ-chefens totalitära förklaringar i Studio Ett är det som att lyssna till ett föredrag på temat ”Basha kunden för att h*n har mage att resa med våra tåg”.

För att ett upphörande ska ske, måste Lissabonfördragets regler för den ”inre marknaden” (Deutschland über alles) underkastas grundlagens lagar om medborgerliga, demokratiska, fackliga och mänskliga fri- och rättigheter istället för som nu är fallet – att dessa anständighetens grundförutsättningar är avdemokratiserat underkastade de avreglerat laglösa ”reglerna” för den ”inre marknaden” (som utöver en vaken mardröm alltmer börjar likna ett enda stort fängelse, där medborgarna dock behandlas sämre än fångar, iom att de avreglerat saknar varje rättighet). Vilket ju inte är så konstigt eftersom hela byggnationen av dystopin EU är en tvångsupprepning av den tyskledda totalitära, högerextremt rasistiska 30-talsdiktaturen:

”Den borgerliga alliansen har lagt ned många kommunala arbetsplatser i Rinkeby och Tensta. När centrumet såldes till skandalföretaget Boultbee knäckte man också flera småföretagare. Alliansen har sett till att hundratals arbetstillfällen försvunnit i området. [. . .]

Sedan blir integrationsminister Erik Ullenhag och finansminister Anders Borg chockerade över den höga arbetslösheten och föreslår ett zonindelat Stockholm. Vi som bor i Rinkeby ska tillhöra en ”nystartszon” eller en ”ekonomisk frizon”. [. . .]

Vi som bor på Järvafältet uppmuntras därmed att arbeta i de stadsdelar där vi bor. Personer som redan i dag anklagas för att ha lite kontakt med det svenska samhället tvingas kvar i förorten. Rinkebybon riskerar att bli livegen inom zonen – om man flyttar kanske man får sparken.”

Sist men inte minst som vanligt alltså – 1. Allianzen – Avgå! (innan SD i egenskap av samregent och meningsfrände börjar kräva ministerposter) och 2. Sverige ut ur EU – NU!

Rekommenderad läsningSteve Sem-Sandberg: De fattiga i Lodz

Läs: Expressen – Jonas Sjöstedt: ”Parlamentsvalet som EU-hökarna fruktar”, Counterpunch – Hot autumn in the kingdom of Spain, The Guardian – Deutsche Bank admits Libor involvement, Yannis Koutsomitis – Bank exposure to European debt, SVT Play – Dokument Utifrån – Pengar, makt och Wall Street – del 2 av 2, DN, SR Ekot – Forskare: Farligare att ta stadsbussen än bilen

Se tidigare bloggposter: Satans Järnvägar?, Den Monstruösa normaliteten eller Medelmåttans tyranni, Danskt folkeparti har fått ett svenskt systerparti -FolkepartietAtt vara men inte synas, Skandalregeringen på valturné, Skydda oss från utrikesminister Carl BildtSkatteflyktigt Accenture-upplägg i repris – Äldrevården, skolan, vården, apoteken, vattenkraften, skogen, elen, försvaret, järnvägen, posten, tele, Dumsnålheten som dödar folk, Reinfeldt och Löfvén tror att ”jobben växer fram” genom att vi GER 145,2 skattemiljarder till bankernaSvenskt Näringsliv vill införa barnarbete i Tensta-Rinkeby, Bergsjön och RosengårdTyskland annekterar – Men Vi vill INTE HA Europas Förenta Stater!, The Quickest Road from Serfdom to Serfdom, 

Läs mer: SR Ekot Studio Ett – SJ:s biljettförsäljning, P4 Malmöhus – Kastades av från tåget trots sommarkortDN – SJ slutar sälja biljetter på tågen, DN – ”Flyktingar ska tvingas flytta till erbjudet arbete”, SVD – Pengaskvätt till 15 stadsdelar ändrar ingenting,  UNT – Avregleringen fungerar inte, SVT Sydnytt – Ännu en brand i en av Arrivas gasbussarSVD – SJ vägrade evakuera stekhett tåg, Sydsvenskan – Dansk tågskandal kan sprida sigSVT Uppdrag Granskning – SJ fick evakuera det stekheta tåget men lät bli,  SVD – SJ slutar säjla biljetter på tågen,SVT – SJ stoppar biljettförsäljningen på tåg SR Ekot,  SR Ekot – Forserum och SD, Financial Times – Bribe probe for Deutsche Bahn unit, Top news – Proofs of Payments of Millions of Euros in Bribes Discovered in Deutsche Bahn Unit , SVD, 2, AB – Erik Ullenhags pinsamheter, DN – Olycksoffer döljs i officiell statistik, SVT1, SVT – Tvingas åka flera mil för medicinerna, SVT – Svårt att hitta medicin på apoteken – mer smink mindre mediciner, SVT – ”Jag tycker att det har blivit jättemycket sämre”, DN – Att bo granne med ondskan SVT – Svårare att få tag på mediciner – ”Ofta finns inte medicinen när man kommer”, SVT – Svagt intresse vid Åkessons besök, SVT – Åkesson (SD) åker till Forserum trots avrådan

Bloggar: Flyktingbloggen – Ett strategiskt svar från EU, Röda Berget – Vilka ministrar får sparken?, Carls konsumentblogg – Fler SJ-dumheter, Paleolite – Hur tänker SJ?, Mad World – Korkat SJ, Peter Lindén – Varför försämra servicen?, Ipse Cogita – SJ och kunder går ej ihop!, Lotten – Hej, SJ, jag ska bara tala om en sak?, SVD Opinion – Årets sadomasochistiska succé – 1900 nyanser av SJ, Motpol – Ett tåg ska vara ett tåg,

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig om hur din kommentarsdata bearbetas.